Hvordan bruke rugemaskin

Du må smøre deg med tålmodighet, sjekke hvordan det står til med jevne. Slå på rugemaskinen med det ene stikket for varmeviften og la den stå på i to til tre døgn for å regulere og finne riktig. Alle eggene skal klekkes før rugemaskinen åpnes. Jeg trenger litt mer veilledning om hvordan jeg tar vannprøven av eggene.


Jeg vil anbefale å bruke mye mindre fuktighet enn 50- 60% under ruging. Det finnes mange gode rugemaskiner på markedet.


Bobleplast er supert å bruke, denne legg eg i bunn på kartongen før eg sett egga men den butte enden. Men av diverse grunner kan det være mest praktisk å bruke ei rugemaskin. En tredje mulighet er å la en annen fugl som er klukk, ruge ut. Har du høner som er flinke rugere.


Hvordan bruke rugemaskin

Din rugemaskin er designet for å tillate brukeren å variere rugingen for å dekke et bredt spekter av arter i. Diagrammet til høyre viser hvordan du navigerer. Før du bruker rugemaskinen og før du kobler den til, sjekk den eksterne kabelen.


Hvordan bruke rugemaskin

For å koble fra maskinen dra ledningen ut fra stikkontakten. Jeg har prøvd og bruke rugehøne på postegg da jeg har best. Vi bruker også å koke eggeplomme til de små de første 2-dagene, det er det.


Rugemaskinen øker fuktigheten ved klekking for at det skal være lettare for de. RUGEMASKINEN »: Denne laberatorieinkubatoren ble brukt for å. Helst bør man vel ha en rugemaskin, men vi hadde bare en gammel. En rugemaskin er et apparat til kunstig utruging av egg, særlig hønseegg.


Sitere eller gjenbruke ? Vil du sitere denne. Hverdagen på Fjellborg hverdagenpaafjellborg. Varsle meg om senere kommentarer via e-post. Dette nettstedet bruker.


Prinsippet bak rugemaskiner er enkelt og vi har brukt en gammel modell. Det helt klart enkleste er å bruke en klukkhøne til å både ruge ut.


Hvordan bruke rugemaskin

Ha gjerne en reservehane på lur hvis den du har planer om å bruke ikke gjør jobben. Vet vi hvordan hønene våre er innvendig så kan vi også hjelpe dem hvis det.


Les bruksanvisning hvilken temperatur og fuktighet du skal bruke. Min rugemaskin ser ut til å holde en litt lavere temperatur på ”bakkenivå” enn.


Når de er 5-uker begynner det å bli stor forskjell på hvordan høner og haner oppfører seg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lakk til tre

Bunnplate tredal tilhenger

Billigste fasadeplater